Self-esteem and teacher performance educational institutions of Comas, 2014

Authors

Keywords:

self-esteem, teacher performance

Abstract

The present research seeks to explore the relationship between self-esteem and teaching performance in the educational institutions of Comas district. This is a non-experimental, cross-sectional descriptive and correlational study; the sample was made up of 363 teachers; the instruments used were Coopersmith Self-Es teem Questionnaire and the MINEDU Teaching Performance. The results showed there is a relationship between self-esteem and teaching performance in the educational institutions of Comas district.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Branden, N. (1990). El respeto hacia uno mismo. Barcelona: Paidós.

Delgado, A., Escurra, L., Atalaya, M., Pequeña, J., Santiváñez, E., Álvarez, C., Rodríguez, E., Rodríguez, M. y Llerena, L. (2009). Comparación de la comprensión lectora en alumnos de tercer año de secundaria de centros educativos estatales y no estatales de Lima Metropolitana. Persona, 12(1) 69-82.

Chiroque, S. (2006). Evaluación desempeños docentes. En Instituto de Pedagogía Popular. Informe N.° 45, enero 2006. Lima: IPP.

Hernández, R., Fernández, C. y Baptista, P. (2010). Metodología de la investigación. México: Mc Graw Hill.

Mackay, M. y Fanning, P. (1991). Autoestima, evaluación y mejora. Barcelona: Martínez Roca S. A.

Ramones, V. (2004). La autoestima y el desempeño profesional de los docentes en la unidad educativa “Departamento Libertador”, Barrio Unión Barquisimeto, Estado Lara 2002-2004. Recuperado de http://bibmed.ucla.edu.ve/Edocs_bmu-cla/textocompleto/TBF697R352004.pdf

Tovar, N. (2009). Nivel de autoestima y prácticas de conductas saludables en los estudiantes de educación secundaria de la Institución Educativa N.º 3049, Tahuantinsuyo-Independencia. Lima: Universidad Nacional Mayor de San Marcos.

Unesco. (2005). Protagonismo Docente en el cambio educativo. Revista PRELAC 1(6), 16-21.

Published

2017-12-30

How to Cite

Ocaña Fernández, Y., & Damián Nuñez, E. F. (2017). Self-esteem and teacher performance educational institutions of Comas, 2014. PsiqueMag, 6(1), 105–112. Retrieved from http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/153

Issue

Section

Research Articles