Estudio de validez y confiabilidad de la escala de afrontamiento para niños
Keywords:
Validity, Reliability, Coping, ChildrenAbstract
The present study results from an instrument that values coping strategies in children for this culture; based on evidence of validity and reliability of EAN in children of primary education of public schools in the city of Trujillo. We worked with a sample of 773 children between 9 and 11 years. The design is instrumental with statistically significant and significant results regarding content validity. Good and very good homogeneity indices with respect to item - dimension analysis and item - Sub - Scale. Strong correlations with large TE, related to interfactors correlation. For AFE, high saturations were obtained by maintaining an 8 factor structure. AFC was also worked, reaching a good fit of the estimated model. Reliability reported acceptable indices.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Usted es libre de:
Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
La licenciante no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia
Bajo los siguientes términos:
Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.