Development of social skills through personal coaching

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18050/psiquemag.v11i1.2755

Keywords:

Social skills, Personal coaching

Abstract

This research was carried to establish the level of development of social skills through personal coaching in students of the tenth cycle students of the School of Linguistics of Santiago Antunez de Mayolo National University in 2019. According to this, the experimental and quantitative method consisted of seven sessions to 35 students from the experimental group. These sessions were based on the most important needs of the students. A control group was considered to which no personal coaching session was applied. A survey was used as an instrument. The results allowed establishing that there is a positive development of skills through personal coaching.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Barreto, J., e Izquierdo, C. (2017). La importancia del coaching en el desarrollo de habilidades blandas del personal de la empresa Marcinex en la ciudad de Trujillo, año 2016. [Tesis de licenciatura, Universidad Privada Antenor Orrego]. Repositorio de tesis. http://repositorio.upao.edu.pe/handle/upaorep/3460

Bécart, A. (2015). Impacto del coaching en el desarrollo de competencias para la vida. Un estudio de caso en el Caribe colombiano. [Tesis de doctorado, Universidad Pablo de Olavide de Sevilla]. Repositorio Institucional Olavide. https://rio.upo.es/xmlui/handle/10433/2353

Cabrera, V. (2013). Desarrollo de habilidades sociales en adolescentes varones de 15 a 18 años del Centro Municipal de Formación Artesanal Huancavilca de la ciudad de Guayaquil-2012. [Tesis de licenciatura, Universidad de Guayaquil]. Scribd. https://es.scribd.com/document/291367179/Tesis-de-Grado-Desarrollo-de-Habilidades-Sociales-en-Adolescentes-Valeria-Cabrera

Claudet, C. (2018). Habilidades Sociales y Rendimiento Académico en Estudiantes de la Universidad César Vallejo, Sede Callao 2018. [Tesis de maestría, Universidad César Vallejo]. Repositorio Digital Institucional. http://repositorio.ucv.edu.pe/handle/20.500.12692/17440

Corrales, J. (2018). Habilidades sociales y trabajo en equipo en los niños de sexto grado de primaria de la I.E N°5129 “Vencedores de Pachacútec” de Ventanilla, Callao, 2018. [Tesis de maestría, Universidad César Vallejo]. Repositorio Digital Institucional. http://repositorio.ucv.edu.pe/handle/20.500.12692/21360

Guzmán, P. (2017). Influencia de habilidades sociales en el rendimiento académico Ricardo Palma, UGEL 06, Ate Vitarte, Lima 2017. [Tesis de maestría, Universidad César Vallejo]. Repositorio Digital Institucional. http://repositorio.ucv.edu.pe/handle/20.500.12692/6009

Hernández, R. y Mendoza, C. (2018). Metodología de la investigación. Las rutas cuantitativa, cualitativa y mixta. McGraw-Hill Interamericana Editores, S.A. de C.V.

Holst, I., Galicia, Y., Gómez, G. y Degante, A. (2017). Las habilidades sociales y sus diferencias en estudiantes universitarios. Revista Especializada en Ciencias de la Salud, 20(2), 22-29. https://www.medigraphic.com/cgi-bin/new/resumen.cgi?IDARTICULO=82569

Morales, L. (2016). El coaching como una nueva metodología en el quehacer profesional de trabajo social. [Tesis de licenciatura, Universidad de San Carlos de Guatemala]. Biblioteca Central. http://biblioteca.usac.edu.gt/tesis/15/15_1785.pdf

Published

2021-01-30

How to Cite

Giraldo Alegre, D. M., & Flores Bravo, K. (2021). Development of social skills through personal coaching. PsiqueMag, 11(1), 89–97. https://doi.org/10.18050/psiquemag.v11i1.2755

Issue

Section

Research Articles