Sports management and level of teaching performance in teachers of Physical education
DOI:
https://doi.org/10.18050/psiquemag.v9i2.2738Keywords:
Sports management, Teaching performance, Physical educationAbstract
This research was made to define the relationship between the variables sports management and teaching performance in Physical Education teachers at UGEL 07 in Lima Metropolitana, 2019. It was developed within the quantitative approach, based on the correlational-descriptive design and cross section. The sample included 50 Physical Education teachers from the mentioned entity. The surveys and the data collection sheet allowed verifying that there is a relationship between the variables. It was concluded that there is a direct, linear and significant relationship between sports management and teaching performance. Furthermore, there is the same level of relationship between the organizational dimensions and collegial coordination. With these contributions, a strategy will be created that seeks to strengthen the sports management of teachers and better understand its implication in the pedagogical role.
References
Ayala G., N., y Pinillo Q., N. (2013). Gestión educativa docente para el área de educación física de básica primaria en la institución educativa departamental de desarrollo rural de fosca. Bogotá: Universidad Libre.
Cejas, E. C. (2008). Diseño curricular y competencias laborales. Mc GRaw Hill.
Efad Deportes. (2017). Gestión deportiva: 3 cuestiones a tener en cuenta para gestionar instalaciones deportivas. Efad Deportes. https://www.efadeporte.com/blog/instalaciones-deportivas/gestion-deportiva-claves
Galvis, F. (2015). Fundamentos de la administración deportiva. Federicogalvis’s Blog. https://federicogalvis.wordpress.com/fundamentos-de-la-administracion-deportiva/
Hernández, R., Fernández, C. y Baptista, M. (2016). Metodología de la investigación (Quinta edición). Mexicana.
Luna Victoria, C., Salazar Briceño, M., y Vidal Camacho, N. (2017). Gestión deportiva universitaria: uso del marketing digital para la atracción y retención de deportistas en la PUCP [Tesis de grado, Pontificia Universidad Católica del Perú]. Repositorio de la Pontifica Universidad Católica del Perú. http://tesis.pucp.edu.pe/repositorio/handle/20.500.12404/9132
Ministerio de Educación. (2014). Marco de Buen Desempeño docente. Lima: Corporación gráfica Navarrete.
Ministerio de Educación. (2017). Evaluación docente. Minedu.
Palomino Zamudio, F. (2012). El desempeño docente y el aprendizaje de los estudiantes de la Unidad Académica de Estudios Generales de la Universidad de San Martín de Porres [tesis de maestría, Universidad Nacional Mayor de San Marcos]. Cybertesis. Repositorio de tesis digitales. http://cybertesis.unmsm.edu.pe/handle/20.500.12672/1693
Reyes Araujo, W. (2017). La gestión educativa en el desempeño docente de las Instituciones Educativas del nivel secundario del Distrito de Huanta. Ayacucho-2015 [tesis de doctorado, Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle]. Repositorio de la Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle. http://repositorio.une.edu.pe/handle/UNE/1301
Rodríguez, A. (2014). Qué es la gestión deportiva. Utel Blog. https://www.utel.edu.mx/blog/menu-profesional/division-de-extension-academica/que-es-la-gestion-deportiva/
Rosario Flores, A. (2017). La gestión educativa y el desempeño docente de educación secundaria de la institución educativa Augusto B. Leguía, distrito Puente Piedra – Lima – 2016 [tesis de maestría, Universidad Nacional Mayor de San Marcos]. Cybertesis. Repositorio de tesis digitales. https://cybertesis.unmsm.edu.pe/handle/20.500.12672/7005
Yábar Simón, I. (2013). La Gestión Educativa y su relación con la Práctica Docente en la Institución Educativa Privada Santa Isabel de Hungría de la ciudad de Lima – Cercado [tesis de maestría, Universidad Nacional Mayor de San Marcos]. Cybertesis. Repositorio de tesis digitales. https://cybertesis.unmsm.edu.pe/handle/20.500.12672/1680
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 PsiqueMag
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
-
Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.